Wednesday, 24 October 2012

cinta atau persahabatan...

assalamualaikum .....dan salam satu malaysia....
da lame tidak update blog...
uzma nak cerita nie

PADA SUATU HARI...
aku LISA IMANINA BT YUSOF.... aku sudah berada di tempat yang menyelami ku beberapa bulan ...ku tidak jangka aku bermimpi terlalu lama...
         'Lisa , kau okay? alhamdullilah kau sedar jugak...kitaorang da tunggu kau lama sangat, hampir  lima bulan kau tidur selepas kejadian tu...'

aku dalam keaadan yang tidak memahami hanya mengiakannya... aku tidak menyangka aku sudah lima bulan terlantar di hospital hanya ditemani wayar dan ubat ubati...tapi kenapa aku tidak mengingati apa sebenar nya berlaku terhadap aku ...Kenapa aku  dan bagaimana??
             ...........................................................................................................
                                      Kring......Kring....
'Eh, lis . loceng dah bunyi la jomlah kita naik kelas '..okay kau naik lah dulu nanti aku ikut ko .....
itulah kehidupan aku...aku ada dua kawan yang selalu disisi ku Eza dan Isabella. aku kawan dengan mereka sejak kecil lagi dan aku terlalu sayang meraka...aku terus masuk kelas lima PERDANA ...kitaorang memang satu kelas dari sejak kecil lagi....
         aku masuk kelas dan duduk di tempatku , AKU  lihat isabella mekap maklumlah isabelll suka mekap anak datuk katakan... aku dan eza hanya anak orang biasa yang berkerja sendiri..walaupun hidup kami berada tapi tak boleh menandingi isabell..

di waktu rehat..
       ' ko nak makan apa nie lis ?.  .......Tak pa hari ini  mak jah masak  spageti untuk kita ...nanti lis korang kat bawah pokok kita okay.. aku memang mengaku yang  mak jah , orang gaji aku masak tidak mengecewakan tapi masakan umi paling menyelerakan ... kemudian...


'Wah sedapnya ..mak jah memang the best la.....isabell dan eza yang slera menjamu bekal ku....' korang apa kata sabtu ni kita gi makan  pastu main bowling... okay je nanti kita pergi shopping sekali aku nak beli novel baru ...itulah perangai eza yang

















Thursday, 11 October 2012

persahabatan ....kenape susah sangat tuk uzma fahami....kenape mereka macam tidak menghargainya...

Saturday, 4 August 2012

BULAN RAMADHAAN

hai rindunya da lame x blogging kan...haha sekarang da makin bizy  maklumlah tahun kan nak spm....uzma tengah tunggu cousin datang x sampai2lagi ...hah??/ sekarang kan bulan puasa jadi kena banyak buat amalan yang baik dan sepatuntya terapkan sikap tu pada bulan biasa juga...
tahu x bulan ini bulan yang agak mengembirakan..ma dapat chat dengan ma yang nama Mr.A.. dia kwan lama ma mase tu uzma umur 12 tahun...ma kawan dengan die dgn seorang lagi kwn seronok sangat....kawan yang seorang tu memang baik tapi Allah lebih menyanyangi dia...x pe semua sudah di takdir kan....
hah lupe lak ma baru abis periksa ....risau sgt dekat subject biology....fuh insyaallah lulus....ammin
(^,^)-always smile -

Wednesday, 6 June 2012

kenapa perlu bersedih kalau berlaku sesuatu yang berat.. iz faham seseorang meninggalkan kita...kita sepatutnya menerima nya sebagai pengajaran ...apabila seseorang meniggalkan  kita itu bermaksud dia bukan untuk kita ..tidak kira  dalam percintaan, persahabatan atau dimana2 perkara lagi ..terima seadanya ..
always smile :)

Monday, 28 May 2012

the true friends is the person who will stay with us whenever u happy or sad...
sungguh menyedihkan apabila rakan buat kita ..kawan bila perlu dan tidak apabila senang ...bukan ke  kawan sepatutnya akan setia dan aq sentiasa dengan kita walaupun dalam kesusahan ...bukan ke sebagai kawan tidak boleh bosan dengan kawan dia sendiri tidak kira lah dalam pelbagai keadaan sekali pun ...walaupun kita mempunyai kawan yang banyak kekurangan bukan ke sepatutnya kawan menerimanya sebaik mungkin
......iz arap dapat kawan yang dapat menerima iz seadanya .........always smile...:)

Saturday, 28 April 2012

just post

jangan sangka orang tak sayang kita ....mesti ada yang sayang..cuma firasat je.
kekurangan itu mesti ada kat setiap manusia ...kadang2 kita tak perasaan apa yang berlaku...orang yang kadang2 kita ketepikan itulah orang yang  paling sayang kita...
jangan sekali2 rendahkan diri ...dan janganlah terlalu bangga akan diri sendiri...kita manusia perlukan disayangi begitu juga bukan manusia....

walaupun ditinggalkan pun percayalah ..ramai yang mempercayai kita...
ramai yang mudah kata cinta kat kita...tapi x semestinya dia akan berada disisi....
percayalah awak pun ada kelebiha n ..percayalah!!! -always smile -

Saturday, 11 February 2012

The smile

"THE FAKE SMILE CAN HIDE MILLION SMILE.."
i agree with this.....
mungkin kita rsa sunyi ...dan mungkin terasa macam tidak diperdulikan .....dan kadang2 rasa di hanya di gunakan je...
itu mungkin hanya lah perasaan kita je....bila kita nak kekal kan persahabatan kita kena lah saling memahami bukan.....
......kalau betul pun dia x pedulikan kita kita sepatutnya buat x peduli ....itulah adab kawan bukan ada sedih ,marah dan gembira

iz happy sangat sebab ada kawan macam korang...kalo korang tiada tahlah...
memang lah kita gaduh kadang dan saling kena mengejek tapi susah nak carik kawan macam korang...
maaf dan terima kasih semua sebab jadi kawan U...izzati ini


I LOve U All Friends................<3<3

Tuesday, 7 February 2012

CINTA

cinta...perlu ka cinta di bangku sekolah ....iz x kisah kalau ia tidak membuat kita jadi "gila"....
kedua dua pihak sepatutnya memberi peranan ... tengok sekarang ramai yang membuat perkara x sepatutnya kerana putus cinta..
iz paham kenapa mereka buat macam tu tapi itu still salah kan...
kita mestilah berusaha dan bertawakal ....bila di sekolah ini sepatutunya kena fokus  tapi x salah kalau nak bercinta kalo kena dengan caranya....
asalkan kita saling memahami dan sentiasa jujur antara diri korang sendiri....
harap2  diaorang x salah bila berfikir bercinta tu perkara main2...cikgu iz pernah kata bila kita dibangku sekolah semua nya cinta monyet...umi dan abah pun cakap macam tu..yelah sebagai ibu bapa mestilah risau kalau2 terjadi apa2 kat anak tersayang.....iz 
iz bukan cakap macam ini sebab x pernah paham apa itu cinta.....bukan ke kalau diri kita sendiri yang terluka kalau putus cinta...lagipun masa sekolah akan menyusahkan bila kita bercinta .....tapi iz tetap xkp x salah kalo bercinta masa sekolah asal kena dengan cara..... always smile....

Monday, 6 February 2012

kesunyian

semakin hari semakin terasa kekurangan  ....betula orang cakap kalo kita sayang akan sesuatu kita kene lepaskan...sekarng iz rasa macam kekurangan sangat ramai yang tinggal kan kita orang tapi buat macam mane kan semua ye kejarkan kejayaan dan cita2 ..
sebagai seorang kawan iz akan sentiasa doakan mereka...semoga kirta akan bertemu lagi....AMIN....sampai sini saja  ok....

Tuesday, 24 January 2012

friends

assalamualaikum....ini mungkin blog yang agak sedih..ramai kawan nak pindah...iz
rasa agak sedih jugak tapi masing- masing mungkin pindah,,tapi mungkin kami berjauhan tapi tidak pernah hilang di hati...

iz harap kita akan jadi kawan selamanya....

Sunday, 15 January 2012

em

nak tahu x keharmonian sebuayh keluarga amat penting tuk kita...mcm tahun ni semua pun da makin besar ada orang ckp iz terlebih matang yeke kelakar sangat....tadi iz baru tengok telemovie kat astro prima yang bertajuk SAYANG ABAH ...cerita itu mambawa banyak pengajaran kepada kita sebagai seorang analk..sebenaranya cerita itu mengisahkan seorang penggutip sampah ( dia seorang pekak dan bisu )yang memungut seoran bayi dan di jadikan anaknya...dijadikan cerita anak nya ingin sangat jadi seorang penyanyi jadi abahnya membenarkannya walaupun berat hati lepas tu yang jahat tu bukan anak dia tapi mak cik dia...ayah suruh sampai kan benda pun dia x bagi...akhirnya abah dia itu meninggal kerana menghidap penyakit kanser tulang rase sedih sangat sob22 :'(..... j

Saturday, 14 January 2012

first day school 2012

hari pertama sekolah ....iz masuk kelas 4 persona ...kurang lah rase keseronokan sebab ramai budak 3pd dah x de x der dah keriuhan mcm dulu walaupun kita kene  terima seadanya..nty sambung

Tuesday, 3 January 2012

kekuatan ku

assalamualaikum...nak tahu apa cerite hari ni....
alhamdullilah da masuk tahun 2o12 ..jadi umur kite pun tambahsatu tahun kan...hehe...mestilah manusia makin tua bukan makin muda (>,<) ...
nak tahu hari ahad lepas iz keluar dengan keluarga besar iz gi mandi kat DEsa WaTER PArk ...
seronok sangat 
tapi bukan cerita tu nak dikongsi kan....
sebenarnya kan setiap manusia akan belajar tentang kesusahan...
yelah mestilah kite kene belajar kesusahan,kedukaan, kekecewaan...baru kite akan berusaha untuk bejaya bukan ....iz rasa bukan sekarang untuk putus asa ...ade pembantu penmangkil semangat yang dapat membantu kita sebenarnya nak tahu ....

  • pertama adalah diri sendiri... kalau diri sendiri tak mempunyai semangat dan tujuan untuk dihala...kita akan teragak2 untuk melakukannya...iz yakin kalo kita percaya pada diri pasti kita boleh lakukan perkara dengan jaya nya
  • kedua of course lah family sendiri...ini dinamakan kasih sayang dari adik beradik and love from parents...hehe speaking lak...yelah sebagai ibu bapa kite kene lah bagi semangat yang teguh lagi anak2 yang ngah bersedih kerana gagal periksa ke...kematian gf/bf ke atau semua musibah lah...kalo adik beradik pun kene wat cm tu
  • akhir sekali orang sekililing kite seperti our buddies or friends..diorang pun salah satu pemangkil yang kuat untuk kite...mereka yang menentukan mana yang betul atau salah ..maksudnya kalo kite salah pilih kwn maknanya abiz lah...tapi kita boleh usaha kan ...
jadi iz percaya semua pemangkil ini apapun semua atas kemahuan sendiri ....


ini ayat dari al -Quran yang amat iz kagum:


"verily after each difficulty, there's a relief " :)