Tuesday, 18 February 2014

Cerita Seorang Rakan !! Bahagian 3

"Org tu MIR!! "
Mir nama yang amat aq kenali... Aku terdiam tanpa berkata kata mungkin terkejut atau kecewa..
"Mir...Ke..la..s kita tu ke?? " tanyaku dengan tergagap gagap..
Iman hanya mengangguk kepalanya dengan berwajah segan..
Ketika itu aku mampu tersenyum..

Dirumah ku....

Aku hanya berbaring atas katil dengan hati yang aku tak pasti.. Aku pasti lelaki yang disebut oleh rakan ku petang tadi itu adalah lelaki yang sama aku fikirkan..

Aku menghidupkan laptop mini pemberian abahku dan memasuki pendrive Iman... aku meneliti satu satu fail.. kemudian...OMG!!
Jelas begitu banyak gambar  Mir yang sedang bergembira menjalankan aktiviti sekolah dan aktiviti kelas...
Aku terdiam dan tanpa buang masa aku print sahaja bahan yang Iman nak...
"Aku patutnya tahu tentang ni... Iman tak boleh tahu.. tak aku tak pernah ada perasaan pun.. Betul.. "..

Pada hujung minggu..
Tok...Tok..
"Cik Rozie.. Lisa ada tak?? "
"Ada ..kat mana lagi dia tu kalo x kat rumah pokok dia tu...

Rumah pokok ni lah aku dan abang Asyraf bina.. dimana kebanyakkan masa aku amati disini...
"Oit... makcik.. " sergah Ezza..
"Oh ko...EzZ... apa hal ko ni??
"Aik.. kenapa kau macam tak happy je aku.. datang.. " Ezza pura pura merajuk dan memanjangkan muncungnya..
"Taklah... I'm happy having u here!!.. sambil mencubit pipi Ezza yang agak tembam..
Dengan menahan kesakitan.. Ezza pelahan lepaskan gengaman aku..
" oh...yelah tu...emm kau ok ke ni? " .Aku hanya mengangguk tanda setuju. " Yelah sangat kan.. muka kau sedih semacam je. Ada apa apa bagitahu,  nanti kurang lah beban kau tu " Ezza tenung kedalam mata ku dengan berharap aku bagitahu apa yang membuatkan ku sedih.. "Sebenarnya....

To be Continue..ALWAYS Smile:)

Sunday, 16 February 2014

Cerita Seorang Rakan ! Bahagian 2

Ketika kelas sivik sedang dijalankan... kami sekelas diarah membuat aktiviti berkumpulan.. Malangnya aku x dapat satu kumpulan dengan Iman.. Aku dapat kumpulan dengan budak lelaki yang nakal di dalam kelas ini... Akan tetapi....
  "Hey, kesiannya orang tu. HAHA " suara yang amat ku kenali..
" Sibuklah ko tu.... sekurangnya kerja aku siap ..kau ada??? "
Betul! Aku mungkin suka pada mamat ni tapi kadang2 aku mungskil apelah keistimewaan lelaki yang bernama Mir ni... memang wajahnya manis tapi mulutnya agar laser..  yang membuat aku naik berang....

Selesai waktu kelas..
"Liss... kau dah siap da kerja kumpulan kau??? Kumpulan aku ada masalah sikit hah... Rumah kau ade printer kan?? Aku nak print bahan sikit lah..  Boleh kan? " tanya Iman sambil menghulurkan pendrive yang berwarna biru itu..
Aku hanya mengiakan dan ambil pendrive tu dari sahabat baikku itu dan kami berdua bergerak pulang kerumah.. sebenarnya rumah aku Iman dan Ezza berdekatan.. satu kawasan haha..
"Emm.... Lisa.. kau ada suka sape sape x?? " soalan yang mengejutkan bagi ku..
" Taklah..  ko kan kenal aku kan.. prinsip tak nak bercinta tidak mempercayai cinta monyet.. Asal ko tanya?? " cewah.. prinsip yang aku sendiri buat dan x tahu kebenaranya..dan mungkin aku dah pun langgar prinsip itu..

"Sebenarnya.. aku ada suka  seseorang... dan... orang tu " Iman teragak agak untuk menyatakan sesuatu mungkin dia risau yang aku mungkin terkejut dengan lelaki yang digemari..

"SIAPA????" Soalan bertubi -tubi kutanya kann... setelah berapa minit kemudian..

"Orang tu.. MIR!!!"

To Be Continue... ALWAYS Smile: )