Sunday, 16 February 2014

Cerita Seorang Rakan ! Bahagian 2

Ketika kelas sivik sedang dijalankan... kami sekelas diarah membuat aktiviti berkumpulan.. Malangnya aku x dapat satu kumpulan dengan Iman.. Aku dapat kumpulan dengan budak lelaki yang nakal di dalam kelas ini... Akan tetapi....
  "Hey, kesiannya orang tu. HAHA " suara yang amat ku kenali..
" Sibuklah ko tu.... sekurangnya kerja aku siap ..kau ada??? "
Betul! Aku mungkin suka pada mamat ni tapi kadang2 aku mungskil apelah keistimewaan lelaki yang bernama Mir ni... memang wajahnya manis tapi mulutnya agar laser..  yang membuat aku naik berang....

Selesai waktu kelas..
"Liss... kau dah siap da kerja kumpulan kau??? Kumpulan aku ada masalah sikit hah... Rumah kau ade printer kan?? Aku nak print bahan sikit lah..  Boleh kan? " tanya Iman sambil menghulurkan pendrive yang berwarna biru itu..
Aku hanya mengiakan dan ambil pendrive tu dari sahabat baikku itu dan kami berdua bergerak pulang kerumah.. sebenarnya rumah aku Iman dan Ezza berdekatan.. satu kawasan haha..
"Emm.... Lisa.. kau ada suka sape sape x?? " soalan yang mengejutkan bagi ku..
" Taklah..  ko kan kenal aku kan.. prinsip tak nak bercinta tidak mempercayai cinta monyet.. Asal ko tanya?? " cewah.. prinsip yang aku sendiri buat dan x tahu kebenaranya..dan mungkin aku dah pun langgar prinsip itu..

"Sebenarnya.. aku ada suka  seseorang... dan... orang tu " Iman teragak agak untuk menyatakan sesuatu mungkin dia risau yang aku mungkin terkejut dengan lelaki yang digemari..

"SIAPA????" Soalan bertubi -tubi kutanya kann... setelah berapa minit kemudian..

"Orang tu.. MIR!!!"

To Be Continue... ALWAYS Smile: )

No comments:

Post a Comment