Sunday, 30 March 2014

Cerita Seorang Rakan !!Bahagian 4

"Sebenarnya.... " Aku menceritakan segalanya kepada Ezza tanpa ragu - ragu... Ezza terkejut dan hanya berdiam kan diri..

"Jadi.. sampai bila kau nak rahsia kan ni pada Iman.. kau tak boleh menipu diri sendiri... Kau kena bagitahu hal sebenarnya " kata Ezza dengan wajah serious..
" Tak boleh,  Iman kawan kita.. aku takkan mengkhianti dia... No... I can't do this... "..Ezza hanya terdiam ..." Ezz,  tolong aku rahsiakan perkara ni.. sesiapa pun tak boleh tahu.Tak,  aku x pernah ada apa pun.. "Aku merayu sambil memengang erat tangan Ezza... "Emm...yelah..

Dua tahun  kemudian....

Kring....kring...
" hello,.... Lisa... how are u my dear.. it's have been a year I not seeing u.."
" Alah,  Ezza I'm really busy right now.... "
Sudah setahun aku berada di Korea untuk menyambung pembelajaran.. bukannya aku tak rindu kawan ku sorang nie.. tapi aku tak boleh balik lagi kerana banyak benda yang diuruskan disini... hehe

Setahun berlalu dengan pantas hingga aku tak rasa yang aku dah lama di Korea...
" Ya... Lisa...what are you doin??? " tanya seorang lelaki yang agak kacak....
" Dong Chan - ah ...ohh I'm just talking with my bff heee....
Dong Chan.... rakan baik aku yang aku kenali dari pertama kali sampai disini... luckily he's can speak Malay uoll haha...
"Oh, Lis... urm.... boleh saya tanya sikit???
Aku yang terpinga ..hairan kenapa nk minta izin bertanya lak nie... aku hanya mengangguk je

Dong Chan... mengeluarkan sekeping gambar dan menghulur kepada aku... aku pun mengambil dan melihat gambar dan ....

To be continued... ALWAYS SMILE;)

1 comment: