Thursday, 25 December 2014

Happy Love Go Lucky Bahagian 1

Tahun 2013

" Ann , when you grow up what do you want to be?"
"Ermm. oh i did not know Miss ...I just want to be a mom and take care of my children hehehe..." itu jawapan aku ....aku betul tak tahu apa yang aku nak jadi bila aku besar sebab aku memang tak da cita - cita.....sebenarnya..

"Really?? " Miss Chan amat tidak berpuas hati dengan jawapan aku  mana tidaknya bila tanya kawan kelasku yang lain semuanya bercita- cita besar , ada yang ingin menjadi seorang doktor , arkitek la , engeineer dan ada juga  yang nk jadi perdana menteri hehehe ...cuma aku je...

Kring..kring..

"Wah kau Ann ..gempak giler jawapan kau...kau ni memang brutal...berani kau jawab macam tu kat Miss Chan..." Puji Iyah sambil menunjukkan kedua - dua ibu jari dia yang tak berapa nak besar tu hahaha... " Kenapa ?? Memang aku tak ada cita - cita pun ...aku malas nak fikir lah ...apa pun bila aku besar nanti ,mesti aku kahwin dan ada anak  kan??? Habis nak buat apa lagi ...jaga anak lah and jadi housewife sepenuh masa ahahahhahaha" Aku gelak terbahak - bahak ...
" Kau memang macam tu Ann . Yang kau tahu kau gelak huhahuha je...." kata Atin .
" Dahlah korang tak lapar ke ?? perut aku da berlaju rock kapak ni.." Kata Ecah .. Kami hanya mengangguk dan terus beratur ke kafe kegemaran kami semua.

Kebiasaannya aku beli roti kopi dan air soya tin ....jadi aku ke rak roti dan ingin mencapai roti yang kebetulan hanya tinggal satu je , aku dengan pantas ingin mengambil roti tapi sesuatu lebih pantas telah merampas roti kegemaran ku itu .. Jadi dengan pantas aku menoleh dan... ..

Di meja makan 

"Ann , asal lambat sangat kau ni..Kau beli roti ke atau buat roti?? ....Eh mana roti kau ?Kenapa tak beli? " soalan yang tak putus - putus dari Sarah . Aku hanya berdiamkan diri dan terus duduk di sebelah Ecah dengan muka paling annoying  didunia... Aku betul - betul sakit hati sekarang ni..Kalau aku dapat lah budak tu....

"Oit , kita tanya tak jawab pun ...Kau asal? " ...." Ha'a lah asal kau ni tetiba  bad mood ni .tadi elok bergelak tawa dengan riang nya ?? ..mereka memandang muka aku dengan penuh tanda tanya .
"Tak ada apa apalah, aku dapat budak tu ...memang mati aku kerja kan!!" Aku jawab dengan geramnya...Memang aku geram ...dah lah aku tak bersarapan kerana lewat bangun hari ni..da kenapa jam loceng aku tak berfungsi pulak hari ni..
mereka hanya merenung muka dengan reaksi aneh ...

 ........................

" Excuse me, the roti was mine......" aku ingin mencapai roti tu dari tangan budak lelaki tu...
"What?? I am the one who have  the bun first ....." kata budak lelaki yang panjang galah sambil mahu beredar...." Eh budak kaki panjang..aku yang sampai dulu ...jadi roti tu aku punya !!!..aku terjerit kecil tapi cukup menjadi kan aku perhatian di kafe tu..

"What?? kau ni da kenapa ?? aku yang dapat roti ni dulu...kalau kau nak sangat tunggu je lah esok ..Aku rasa kau tak perlu  menjerit bagai...."marah budak kaki panjang tu..
Aku terpinga - pinga " Memang lah saya menjerit sebab awak rampas je roti dari saya ...saya yang sampai dulu ...tapi sesuka hati awak je ambil roti tu.." jawabku dengan berani tapi sebenarnya aku takut melihat muka budak kaki panjang ni...
"Whatever??........budak kaki panjang tu terus membuka balutan roti dan terus makan tanpa ada rasa serba salah di hadapan aku......"So, kau nk roti ni kan???" sambil menghulurkan roti tu ke arahku
Unbelievable!!.....budak kaki panjang ni memang annoying ....geram nya aku....Aku terus beredar dari situ...sebelum habis aku kerjakan budak tu...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kring..Kring

Kedengaran suara riuh pelajar yang bergegas ke kelas setelah waktu rehat berakhir...

"Ann, kau tahu tak ada student baru berpindah kesini hari ni . ..?." soal Atin
" Yelah , lupa pulak ,, aku dengar dari radio bergerak kita tu..yang budak baru tu handsome, tinggi galah diorang kata yang budak tu campuran Chinese - Malay ..Kaya pulak ..anak datuk katakan...." terang Iyah dengan muka excited ..." Aku harap muka dia macam artis Kpop ...boleh lah aku masuk line hahahahahha" kata Ecah dengan aksi malu - malu kucingnya hahha..." Ada - ada jelah korang ni," aku hanya tersenyum dan kami bergegas ke kelas...memandangkan lepas ni subjek Additional Mathematics ..


"Okay, before we start our class...I want introduce to you all your new classmate...." semua pelajar dah bersorak dan menantikan ".Coming Danial..." arah Puan Zuraida. Budak yang bernama Danial tu masuk dan kejab......... macam pernah aku lihat lelaki tu tapi dimana ye???

"Okay guys!!, Hi everyone , I'm Danial . Nice to meet you !!.....kata Danial sambil tersenyum menayang giginya yang tersusun rapi

"Wah panjangnya dia ...putih ...handsome pulak tu ...n kaki dia panjang " kata Iyah  ...
Kaki panjang ??? kejab....huh!1

To be continue....._always smile _ :)